작성일 : 15-07-28 09:13

Google Self-Driving Car Heading to Public Streets

This summer, the latest version of Google's self-driving car will make its first appearance on public roads. The two-seat vehicle does not need a gas pedal or steering wheel. The prototype can drive, brake and recognize road dangers without human involvement. Google says the car is the first vehicle built for the purpose of self-driving.

However, the new vehicle is not designed for long trips. It does not have air bags or other safety devices required by the federal government. It cannot go more than 40 kilometers per hour. The vehicle is electric and has to be recharged after 130 kilometers. And it can only drive in areas that have been thoroughly mapped by Google.

Current California laws require all vehicles to have a steering wheel to guide the car and a gas pedal to control fuel use. The laws also require a driver to be able to take back control of a vehicle at any time. But, Google is working to change those laws.

Google will first build and test 25 driverless vehicles in areas around the company’s headquarters in Mountain View, California. Then, the company plans to build more and expand testing to areas that have more hills and more rain.

- Eliminating human error
Sergey Brin is a co-founder of Google. He says the computer-controlled cars can eliminate, or end, driving mistakes made by humans. Experts say 90 percent of the 1.2 million yearly road deaths are caused by human error. Self-driving cars could also improve areas of high traffic and especially help older people and disabled people.

Google first announced that it was working on a driverless car in 2010. Mr. Brin says Google does not want to be a car company, but wants automakers to use its technology.

Critics worry about the safety of having cars without human drivers. And, Google admits there have been minor accidents in the six years it has been testing autonomous cars.

Chris Urmson says Google is proud of that record. Mr. Urmson is director of Google's self-driving car project. He says that Google's vehicles have completed about three million kilometers of testing. He says drivers in traditional cars caused all but one of the accidents.

- Can it be trusted?
Critics also question the dependability of self-driving cars. They wonder if the cars can be trusted to work all the time. They also ask if such cars appeal to people.

In 2013, J.D. Power and Associates did a study of U.S. drivers. It found that only one in five was interested in a fully autonomous car.

Mr. Urmson says Google needs to do a better job of educating people about self-driving technology. He also says Google needs to better inform the public about its progress with the technology.

The company is building a website to do that. The site will include a monthly report that will include details of any accidents involving Google cars. It will also permit people to comment on any experiences they might have with the cars.

- Still a long way to go
Google is not the only company developing self-driving cars. Mercedes-Benz, Infiniti and others already have highly developed driver assistance systems that require little help from a driver. But other automakers think self-driving cars will be made available feature-by-feature instead of all at once. They say this gives people time to adapt to self-driving technology.

Mr. Brin says Google is still improving its plans for self-driving cars, but he's excited about their possibility.

Google hopes to have its driverless cars available in the next five years.
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일반 도로 주행 예정인 구글의 무인 자동차
올여름, 구글(Google)의 최신 무인 자동차가 일반 도로에서 첫선을 보일 예정이다. 이 2인승 자가용은 휘발유나 운전대가 필요 없다. 자가용은 사람의 개입 없이 주행하고 멈추며 도로의 갖가지 위험을 감지할 수 있다. 구글은 이번 자동차는 자가운전을 목적으로 개발된 최초의 자가용이라고 한다.

그러나 구글의 자가용은 장거리 여행으로는 적합하지 않다. 연방정부가 요구하는 에어백이나 다른 안전장치가 장착되어있지 않으며 시속 40km 이상 속도를 낼 수 없다. 자가용은 전기로 움직이고 130km마다 충전해야 하며 구글이 정밀하게 분석하여 지도화한 지역에서만 주행할 수 있다.

현재 캘리포니아(California) 주 법상 모든 자가용은 자동차의 방향을 안내할 운전대와 연료 사용을 제어할 가속 페달이 장착되어 있어야 한다. 법은 또한 운전자가 언제든 자가용을 조종할 수 있어야 한다고 명시하고 있다. 그러나 구글은 이 법을 바꾸려고 노력하고 있다.

구글은 먼저 25대의 무인 자동차를 개발한 후 캘리포니아 주 마운틴 뷰(Mountain View)에 있는 본사 주변에서 무인 자동차를 시범 운행 할 계획이다. 그다음 구글은 더 많은 자가용을 개발하고 시범 운행 지역도 언덕과 강수량이 더욱 많은 지역으로 확대할 계획이다.

- 인적 과오 없애기
세르게이 브린(Sergey Brin) 씨는 구글의 공동 창업자이다. 그는 컴퓨터가 조종하는 자동차는 사람이 저지르는 운전상의 실수를 완전히 없앨 수 있다고 한다. 전문가들은 120만 건에 이르는 연간 교통사고사망의 90%는 사람의 실수로 인해 발생한다고 한다. 무인 자동차는 교통량이 많은 지역의 상황을 개선하고 고령 운전자나 장애가 있는 운전자에게 도움이 될 수도 있다.

구글은 2010년, 무인 자동차를 개발 중이라고 처음 밝혔다. 브린 씨는 구글은 자동차 회사가 되고 싶은 게 아니라 자동차 회사들이 이 기술을 이용하길 바란다고 이야기했다.

비평가들은 사람의 개입이 없는 자동차의 안전에 대해 우려한다. 그리고 구글도 지난 6년 동안 무인 자동차의 시험 운행을 진행하면서 여러 건의 가벼운 교통사고가 있었다고 밝혔다.

크리스 엄슨(Chris Urmson) 씨는 구글은 이 같은 기록을 자랑스러워하고 있다고 말한다. 엄슨 씨는 구글의 무인 자동차 프로젝트의 팀장이다. 그는 구글의 자가용은 300만km가 넘는 거리를 시험 주행했다고 말했다. 그는 또한 사고 중 한 건만 빼고 전부 상대편 자동차의 과실로 발생한 사고였다고 이야기한다.

- 과연 신뢰할 수 있을까?
비평가들은 또한 무인 자동차의 신뢰성에도 의문을 제기한다. 이들은 자동차가 언제가 제 기능을 할 수 있을지 믿을 수 없다고 한다. 그리고 이러한 자동차가 소비자의 마음을 과연 끌 수 있을지에 대해서도 궁금해한다.

2013년, JD 파워 앤드 어소시에이츠(J.D. Power and Associates)는 미국 운전자를 대상으로 연구를 진행했다. 전체 운전자 다섯 명 중 한 명만이 완전 무인 자동차에 관심을 가진 것으로 나타났다.

엄슨 씨는 구글은 무인 운전 기술에 대한 교육을 더욱 확대해야 한다고 이야기한다. 구글은 또한 이 기술의 진전 상황에 대해서도 대중들에게 더욱 잘 알려야 한다고 말한다.

회사는 이렇게 하려고 웹사이트를 만들고 있다. 구글 자동차가 연루된 모든 사고 및 세부적인 사항에 대한 월별 보고서도 웹사이트에 포함될 것이다. 자동차에 관한 일반인들의 의견도 게시할 수 있게 할 것이다.

- 아직 갈 길이 먼 상용화
무인 자동차 개발은 구글 말고도 여러 회사가 진행 중이다. 메르세데스 벤츠(Mercedes-Benz), 인피니티(Infiniti), 그리고 다른 여러 기업도 약간의 운전자 도움만으로도 주행 가능한 운전 보조 시스템을 개발했다. 그러나 여러 자동차 기업들은 무인 자동차 시스템이 갑자기 모든 자동차에 적용되는 것이 아니라 선택 가능한 사양으로 소비자들에게 제공될 것으로 생각하고 있다. 이들은 이 같은 방법은 운전자들이 자가운전 기술에 적응할 수 있는 시간을 제공해줄 것이라고 한다.

브린 씨는 구글은 아직 자사의 무인 자동차 개발 계획을 개선하는 중이며, 이 자동차의 무한한 가능성이 기대된다고 밝혔다.

구글은 5년 이내에 무인 자동차를 상용화할 계획을 하고 있다.
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